De Tröstlösa Bröderna

De Tröstlösa Bröderna
De Tröstlösa Bröderna - Ny EP - "Chansons" releaae 14 feb, 2024

söndag 6 mars 2016

Squire Stratocster

Squire Stratocaster
Made in Japan 1982 - serienummer JV08666
Detta är min andra gitarr. Jag hade den på mitt första rockbandsgig oktober 1982, på Folkets Hus i Hallsberg. Bandet hette Lahore Fort. Vi spelade fyra egna låtar. Jag använde den flera år från 1982 och framåt.
Bandet bytte namn till The Gathering. Under namnet The Gathering spelade vi in flera demos i Studio Kuling, repade och spelade flitigt live. Vi lyckade också få ett skivkontrakt med Joker Records, Stockholm.

Länk till låtarna som spelades in med Squire Stratan:
https://open.spotify.com/album/74dapv3jqUy1xhIcPOr1qc

Som förstärkare hade jag en Marshalltop 70-tal och en Marshall högtalarlåda 1960A 4x12". Effekter/pedaler i ordningen distpedal (kommer inte ihåg namnet), Boss choruspedal och ett analogt delay, Morley.

(Min första gitarr, en gitarr inhandlad på Hobbex för några hundra kronor har jag tyvärr inte kvar).

Records on early Japanese-made Fender instruments are not complete and are therefore not completely definitive for dating purposes. As always, serial numbers should only be used as a guide for dating and should be used in combination with known age-related specifications to help identify the production year of an instrument.

SERIAL NUMBERS CIRCA - JV + 5 digits   1982-1984






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar